Zor şartlar altında filmler üreten, “extreme filmmaker” olarak da bilinen Renan Öztürk, Sony BURANO ile Empire State binasının üzerinde denemeler yaptı. Öztürk’ün zor şartlarda tek başına çekim yaparken BURANO’nun nasıl olduğu hakkındaki değerlendirmeleri aşağıdaki şekilde oldu.
Sony BURANO: Solo operatörler için tasarlanmış yüksek kalitede bir sinema kamerası
Sony BURANO, solo operatörler için dizayn edilmiş yüksek sınıf bir sinema kamera. Bir Sony FX9 Mark II değil, bir VENICE de değil. İkisinin karışımı, ya da tam ortasında duruyor diyebiliriz Sony BURANO için. Alpha ve FX6/FX9 kameraların (Otofokus, E-mount, IBIS) ve CineAlta serisinin (DR, ND ve tabii X-OCN LT) avantajlarını taşıyor. FX9’un daha iyi resimler üretebilen, VENICE ile kolayca eşlenebilen versiyonu olarak düşünebilirsiniz. Bu yüzden extreme filmmaker Renan Öztürk gibileri BURANO’yu çok kullanışlı buluyor.
Öztürk tarafından “savaş koşullarında” test edildi
BURANO ile denemeler yapan Öztürk şöyle diyor: “Bu projede Burano ile çalışma fırsatı son dakikada doğdu. Boyut/kalitesinin kombinasyonu, geniş açılı G Master hafif zoom lensler ile süper çalışan otofokusu ile bu projeye çok uygundu. Form faktörüne, renk bilimine, 8.6K çözünürlüğüne, dahili stabilizasyonuna bayıldım.”
Öztürk, grubu 30 Seconds to Mars ile yaptığı turun bir parçası olarak Empire State binasına tırmanırken BURANO’yu kullandı. “Galiba yaptığım en stresli işti” diyor. Çekim için çok az vakitleri vardı, sabah 08.00’deki The Today Show’a görüntülerin yetişmesi gerekiyordu ve Kuzey Amerika’da en fazla nüfusa sahip olan yerin üstündelerdi. “Alex Hannold ile, Alaska’da dağlarda yaptığımız büyük bir NatGeo çekiminden yeni gelmiştik. Empire State işi bize dağda yaptığımız işten çok daha ciddi geldi.”
Neden Burano?
Öztürk’ün BURANO’yu seçmesinin sebepleri dahili ND’si, otofokusu ve VENICE ile eş dosya formatları, renk bilimi, VENICE’e oranla daha kompakt olan form faktörüydü. “Her zaman kamera seçeneklerini gözden geçirirken ağırlık/güzellik dengesini gözden geçiriyorum.” diyor Öztürk. “BURANO mükemmel dengeyi yakalamış gibi gözüküyor.” Sadece ana bir fark var. BURANO, X-OCN LT formatı ile çekiyor. Ağır VFX gerektiren yüksek bütçeli işlerde bu ciddi bir sorun olabilir. Ayrıca, BURANO’da Rialto gibi sensörü gövdeden ayırma seçeneği bulunmuyor.
Son Olarak
Renan Öztürk’ünkü gibi kompleks bir projede BURANO ışıldıyor. Neden? Çünkü solo operatörler için çok iyi. Empire State’in tepesindeyken kamera asistanından malzeme bekleyemezsiniz. BURANO’nun arayüzü, dahili ND’si PL’den E-mount’a hızlı geçişi, anarmorfik lens seçenekleri ve hızlı AF lensi ile tek başına kameraya hakimiyet kolaylaştırılmış. Ayrıca çok yüksek kalitede görseller üretebiliyorsunuz. Ağır VFX gerektiren işler için yeterli olmasa da reklamlar ve gösterimler için oldukça uygun bir kamera olduğunu söyleyebiliriz.