Oscar ödülleri normalde şubat aylarının sonunda ya da mart aylarının başında verilmekte. Fakat pandemi hayatın her alanı gibi Oscar ödüllerinin veriliş tarihini de etkiledi. Ödüller 25 Nisan günü sahipleriyle buluştu.
Oscar’da geçtiğimiz sene yaşanan dijitale değil filme çekim trendinden bu sene vazgeçildiği görülüyor. Filmlerin, projeksiyon için değil çoğu kez Netflix vb. mecralar aracılığıyla gibi evlerdeki ekranlar için yapılması bu düşüşün ilk akla gelen sebeplerinden oldu.
The Father | DP: Ben Smithard | Sony Venice | Zeiss Supreme |
Judas and the Black Messiah | Sean Bobbitt | ARRI ALEXA LF & MINI LF | ARRI DNA |
Mank | Erik Messerschmidt, ASC | RED Ranger HELIUM Monochrome | LEICA Summilux C |
Minari | DP Lachlan Milne | ARRI ALEXA Mini, AMIRA | ARRI Ultra Prime |
Nomadland | DP Joshua James Richards | ARRI ALEXA Mini, AMIRA | Lenses: ARRI Ultra Prime |
Promising Young Woman | Benjamin Kracun | ARRI ALEXA Mini | Panavision G-Series Anamorphic |
Sound of Metal | DP Daniël Bouquet | Aaton Penelope | Sigma Cine |
The Trial of the Chicago 7 | DP Phedon Papamichael, ASC, GSC | ARRI ALEXA Mini LF | Panavision Anamorphic C and T-Series, Canon K 35 |
Sinema açısından bereketli bir yıl geçirip geçirmediğimiz tartışılıyor. Bu tartışmanın en başında sinema salonlarının kapanmasıyla film izleme mecralarının çeşitlenmesi geliyor. Pandeminin etkileri bir yana, geçtiğimiz sene en iyi film ödülünü ilk kez yabancı bir yapım olan Parazit kazanınca, Hollywood kendi kendini eleştirmeye mi başladı diye sorulmaya başlanmıştı. Bu sene verilen adaylıklarda Parazit’in yarattığı değişimin izleri görülüyor.
Oscar törenleri etkisi yıllar boyunca süren ikonik sahnelere gebedir. 2002 yılında Halle Berry’nin gözyaşlarına boğularak yaptığı kabul konuşması, Ellen Degeneres’in 2014 yılında paylaştığı selfie, 2017 yılında En İyi Film Oscar’ının yanlışlıkla La La Land olarak açıklanmasından birkaç dakika sonra özür dilenerek Barry Jenkins’in yönettiği Moonlight’a verilmesi ve bunun gibi saymakla bitmeyecek birçok ikonik an.
2018 yılında ise Frances McDormand En İyi Kadın Oyuncu ödülünü kabul ederken yaptığı konuşmada Hollywood’daki cinsiyet eşitsizliğine tepki çekmek üzere salondaki tüm kadınları ayağa kalkmaya davet eden anlamlı bir konuşma yapmıştı. 3 sene sonra ve en iyi yönetmen adaylığında iki kadının yer alması ve genel olarak tüm Oscar adaylıklarında %32 ile en yüksek kadın yüzdesine ulaşılması güzel bir gelişme olarak kaydedildi. Beyaz Amerikalı olmayan Oscar adaylarının sayısı bu sene Oscar tarihinde en yüksek sayıya ulaştı. Bu gelişmelerin yanı sıra Riz Ahmed, en iyi oyuncu adaylığına sahip olan ilk Müslüman; Steve Yeun ise ilk kez en iyi oyuncu Oscar’ı için aday gösterilen Asya kökenli Amerikalı oldu.
Oscar ödüllerinin tüm listesi aşağıdaki şekilde:
En İyi Film
- “Nomadland” — Kazanan
- “The Father”
- “Judas and the Black Messiah”
- “Mank”
- “Minari”
- “Promising Young Woman”
- “Sound of Metal”
- “The Trial of the Chicago 7”
En İyi Yönetmen
- Chloé Zhao, “Nomadland” — Kazanan
- Thomas Vinterberg, “Another Round”
- David Fincher, “Mank”
- Lee Isaac Chung, “Minari”
- Emerald Fennell, “Promising Young Woman”
En İyi Kadın Oyuncu
- Frances McDormand, “Nomadland” — Kazanan
- Viola Davis, “Ma Rainey’s Black Bottom”
- Andra Day, “The United States vs. Billie Holiday”
- Vanessa Kirby, “Pieces of a Woman”
- Carey Mulligan, “Promising Young Woman”
En İyi Erkek Oyuncu
- Anthony Hopkins, “The Father” — Kazanan
- Riz Ahmed, “Sound of Metal”
- Chadwick Boseman, “Ma Rainey’s Black Bottom”
- Gary Oldman, “Mank”
- Steven Yeun, “Minari”
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu
- Yuh-jung Youn, “Minari” — Kazanan
- Maria Bakalova, “Borat Subsequent Moviefilm”
- Glenn Close, “Hillbilly Elegy”
- Olivia Colman, “The Father”
- Amanda Seyfried, “Mank”
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu
- Daniel Kaluuya, “Judas and the Black Messiah” — Kazanan
- Sacha Baron Cohen, “The Trial of the Chicago 7”
- Leslie Odom Jr., “One Night in Miami…”
- Paul Raci, “Sound of Metal”
- LaKeith Stanfield, “Judas and the Black Messiah”
En İyi Özgün Müzik
- “Fight For You” from “Judas and the Black Messiah” — Kazanan
- “Hear My Voice” from “The Trial of the Chicago 7”
- “Husavik” from “Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga”
- “lo Sì (Seen)” from “The Life Ahead (La Vita Davanti a Se)”
- “Speak Now” from “One Night in Miami…”
En İyi Animasyon
- “Soul” — Kazanan
- “Onward”
- “Over the Moon”
- “A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon”
- “Wolfwalkers”
En İyi Makyaj ve Saç Tasarımı
- “Ma Rainey’s Black Bottom” — Kazanan
- “Emma.”
- “Hillbilly Elegy”
- “Mank”
- “Pinocchio”
En İyi Görsel Efekt
- “Tenet” — Kazanan
- “Love and Monsters”
- “The Midnight Sky”
- “Mulan”
- “The One and Only Ivan”
En İyi Sinematografi
- “Mank” — Kazanan
- “Judas and the Black Messiah”
- “News of the World”
- “Nomadland”
- “The Trial of the Chicago 7”
En İyi Kurgu
- “Sound of Metal” — Kazanan
- “The Father”
- “Nomadland”
- “Promising Young Woman”
- “The Trial of the Chicago 7”
En İyi Prodüksiyon Tasarımı
- “Mank” — Kazanan
- “The Father”
- “Ma Rainey’s Black Bottom”
- “News of the World”
- “Tenet”
En İyi Ses Tasarımı
- “Sound of Metal” — Kazanan
- “Greyhound”
- “Mank”
- “News of the World”
- “Soul”
Yabancı Dilde En iyi film
- Denmark, “Another Round” — Kazanan
- Hong Kong, “Better Days”
- Romania, “Collective”
- Tunisia, “The Man Who Sold His Skin”
- Bosnia and Herzegovina, “Quo Vadis, Aida?”
En İyi Kısa Belgesel
- “Colette” — Kazanan
- “A Concerto Is a Conversation”
- “Do Not Split”
- “Hunger Ward”
- “A Love Song for Latasha”
En İyi Belgesel
- “My Octopus Teacher” — Kazanan
- “Collective”
- “Crip Camp”
- “The Mole Agent”
- “Time”
En İyi Kısa Film
- “Two Distant Strangers” — Kazanan
- “Feeling Through”
- “The Letter Room”
- “The Present”
- “White Eye”
En İyi Kısa Belgesel
- “If Anything Happens I Love You” — Kazanan
- “Burrow”
- “Genius Loci”
- “Opera”
- “Yes-People”
En İyi Özgün Senaryo
- Emerald Fennell, “Promising Young Woman” — Kazanan
- Screenplay by Will Berson and Shaka King; story by Will Berson, Shaka King, Kenny Lucas and Keith Lucas, “Judas and the Black Messiah”
- Lee Isaac Chung, “Minari”
- Screenplay by Darius Marder and Abraham Marder; story by Darius Marder and Derek Cianfrance, “Sound of Metal”
- Aaron Sorkin, “The Trial of the Chicago 7”
En İyi Uyarlama Senaryo
- Christopher Hampton and Florian Zeller, “The Father” — Kazanan
- Screenplay by Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Dan Swimer, Peter Baynham, Erica Rivinoja, Dan Mazer, Jena Friedman and Lee Kern; story by Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Dan Swimer and Nina Pedrad, “Borat Subsequent Moviefilm”
- Chloé Zhao, “Nomadland”
- Kemp Powers, “One Night in Miami…”
- Ramin Bahrani, “The White Tiger”
En İyi Özgün Müzik
- “Soul” — Kazanan
- “Da 5 Bloods”
- “Mank”
- “Minari”
- “News of the World”
Kostüm Tasarımı
- “Ma Rainey’s Black Bottom” — Kazanan
- “Emma.”
- “Mank”
- “Mulan”
- “Pinocchio”