ARRI’nin merakla beklenen yeni kamerasının broşürü internete sızdı. Alexa 35, 17 stop dinamik aralığa, bu kamera için özel olarak geliştirilmiş 4.6K sensöre ve REVEAL adında yeni bir renk bilimine sahip.
Şimdiye kadar bilinen tüm detaylar, YM Magazine‘den yaptığımız çeviri ile sizlerle.
ALEXA 35: Kameranın ismi ile Super 35’e gönderme yapılıyor
ARRI’nin yeni kamerasının ismi ALEXA 35. ARRI’ye göre bu 4K Super 35 kamera, dijital sinematografide çığır açacak. Sızdırılan broşürde şöyle söylenmiş: “ARRI’den 12 yıl aradan sonra yepyeni bir sensör; ek 2.5 stop dinamik aralık, film benzeri highlight işleme, daha iyi düşük ışık performansı ve daha zengin renkler.”
ALEXA 35’den bahsedilirken kameraya özel geliştirilen sensörden tam anlamıyla yararlanmayı sağlayan yeni REVEAL Renk Bilimi, hızlı ve basit iş akışı ve ARRI Textures sayesinde dahili kreatif kontrol imkanlarından da bahsediliyor.
ARRI’nin sözleri ile: “Kolay kullanım, yeni elektronik aksesuarlar ve ALEXA 35 platformunu tamamlayan yeni mekanik destek sistemi.” Bunlar broşürde bahsedilen ana konular. Şimdi hepsine detaylıca bakalım.
17 stop dinamik aralık ile film benzeri higlightlar
ALEXA 35, 17 stop ile piyasadaki dijital kameraların hepsinden daha yüksek dinamik aralığa sahip. Ayrıca, önceki ALEXA kameralara kıyasla artık üreticiler highlightlarda 1.5 stop daha fazla aralığa sahipler. Bu da daha natürel, film benzeri highlight işleme imkanı ile birlikte gelmekte.
Sofistike kaçak ışık bastırması ile, lenslerin karakterlerinin ve tüm kontrast özelliklerinin korunabildiği garanti ediliyor. Arttırılmış dinamik aralık ve ışık kaçmalarının kontrolü, ışık koşullarında daha geniş bir hakimiyet sunacak, post prodüksiyonda esneklik sağlayacak ve HDR projelerde en iyi sonuçları almaya yarayacak.
ARRI’yi tanıyoruz. Bu 17 stop, “pazarlama stopları” değil “gerçek stoplar” olsa gerek. Bu yüzden ARRI’nin bu açıklamalarından sonra ortalığı yıkıp geçecek bir görüntü kalitesi bekliyoruz.
Yüksek Hassasiyet
ARRI, ALEXA 35’i “Yüksek ISO’lu” kamera olarak tanımlıyor. “Güçlendirilmiş Hassasiyet Modu” EI 2560 ve EI 6400 arasındaki değerlerde aktive oluyor ve düşük ışıkta daha temiz görüntüler elde edilebiliyor. İstisnai hassasiyet, yüksek dinamik aralık ve doğru kontrast ile birleştirildiğinde ALEXA 35’in ışık ve gölgelerin en detay nüanslarını bile yakalayabiliyor. Yani üreticiler gerçek mekanlardaki mevcut ışıklar ile çalışabilecekler ve yüksek ISO değerlerinde bile güvende olacaklarını bilecekler. Herhangi bir noise ise memnun edici film benzeri bir yapıya sahip olacak.
REVEAL ile tanışın: Daha doğru renkler
ALEXA 35’in yanında ARRI’nin yeni renk bilimi REVEAL Color Science da tanıtıldı. Bu terimi, yeni sensörü destekleyen, tonal varyasyonlarda daha ince işleme yapmak ve daha doğru renkler elde edebilmek için sürece eklenen yeni adımların şemsiye terimi olarak düşünebiliriz.
Her tür ve renkteki cilt tonları, gurur verici, gerçeğe yakın bir şekilde işleneceği söyleniyor. Neon tabelalar veya araba fren lambaları gibi son derece doygun renkler ve camgöbeği, bordo ve pastel tonlar gibi tipik olarak zorlayıcı renkler inanılmaz bir gerçeklikle yakalanıyor olacak. Genel olarak gerçeğe yakın renk doğruluğu ve şaşırtıcı sensör çözümleme gücü, güzel ve etkileyici görüntüler sağlayacak.
ARRI, ALEXA 35’te uygulanan yeni renk bilimini bu şekillerde tanımlıyor.
Daha fazla yaratıcı kontrol
ARRI Textures ile görüntü yönetmenleri daha fazla yaratıcı kontrole sahip olabilecek. Dokuyu, görüntüdeki gren miktarını, karakterini ve izleyici tarafından keskinlik olarak algılanan farklı ayrıntı seviyelerindeki kontrast miktarı olarak tanımlayalım. Önceki ALEXA kameraları varsayılan bir doku üzerinden programlanmıştı. ALEXA 35 ile ise ARRI Textures üzerinden ortama göre bu tarz doku ayarları ile oynanabilecek. ARRI Textures menüsünden seçimler yapılabilecek.
Bu, tıpkı bir film stoğu seçmek gibi aslında, kameranın görüntüleri kaydetme şeklini temelden değiştirmenize olanak tanıyor.
Super 35 sensör: 19 kayıt formatı
Super 35 4:3 native 4K sensörü ile ALEXA 35, modern ve eski, anamorfik ve küresel, Super 35 ve geniş format tüm lensler ile kullanılabilir. ARRI kameralar ile 4K çekim yapmak isteyen üreticiler artık çok daha geniş bir lens skalasına sahipler.
19 adet kayıt formatı, dahili downsampling ve anamorphic de-squeezing, prodüksiyonların data miktarını, çözünürlüğünü ve ihtiyaçlarına göre diğer parametreleri optimize etmesini sağlayacak.
Mixed Reality Productions (MRP), kameranın lens metadatasını kaydedebilmesinden faydalanabilecek ve ARRI’s Live Link Metadata Plug-in’i ile Unreal Engine’e eş zamanlı data çıkışı verebilecek. (Hangi durumlarda tercih edilebileceği hakkında bu yazımıza göz atabilirsiniz.)
Daha hızlı iş akışı ve yüksek görüntü kalitesi
ARRI, üreticilerden aldığı geri bildirimler sonucunda görüntü kalitesinde önemli gelişmeler katetmiş ve hızlı, kolay bir iş akışı oluşturmuş. REVEAL Renk bilimi ile yeni dahili görüntü işleme adımları kullanan ALEXA 35 habitatında aynı zamanda üçüncü parti post prodüksiyon araçları ile ARRIRAW işlenebilecek.
Ayrıca güçlendirilmiş bir debayering algoritması ile daha temiz birleştirmeler, daha doğru renk üretimi için yeni bir renk motoru, daha hızlı derecelendirme için yeni bir geniş gamut yerel renk alanı, artırılmış dinamik aralığı içeren yeni LogC4 kodlaması ve zenginleştirilmiş renk doğruluğu için yeni LogC4 LUT’ler (Look Up Table) içeriyor.
Özet
Biz modern film üreticileri yeni ALEXA 35’in geliştirilme mantığından iki ders çıkartabiliriz: İlki, çözünürlük o kadar da önemli bir faktör değil. İkincisi, geniş format kutsal bir mertebe değil. Örnek videolar henüz çıkmasa da eminiz ki sunduğu görseller üst seviye olacak. “Gerçek” 17 stop aralık, yeni geliştirilen renk bilimi, neredeyse bir sanat eseri olarak tanımlanabilecek kusursuz sensör dizaynı ALEXA 35’i üst seviye işlerde oldukça popüler yapacaktır. Sızdırılmayan tek şey ise fiyatı. Fakat Mini LF’e yakın bir fiyat bekleyin deriz. O zaman bir seçim yapmak gerekecek: Görüntü kalitesi mi? Yoksa geniş format sinematografi mi?
Özetlemek gerekirse sızdırılan broşürde kaç kez “film benzeri” kelimesinin geçtiğinin farkına varın. Bu demektir ki ARRI hala film kameralarının en iyisi olduğunu düşünüyor. Ve en zorlayıcı misyon ise dijital kameraları en kuvvetli teknolojik manipülasyon araçları ile donatarak onlardan selüloit-benzeri sonuçlar alabilmek gibi gözüküyor.