Sony, Cinema Line serisinin son üyesi olan FX30’u tanıttı. Bu sefer sensör full frame değil, Super 35. Bu da demek oluyor ki Cinema Line serisinin tanımı bir kez daha değişti. Aşağıdan kamera ve Cinema Line serisi hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.
Kaynak: YM Cinema
Sony FX30
Sony’nin Cinema Line serisine yeni bir ekleme yapıldı: FX30.
Kamera şirket tarafından şöyle anlatıyor: “Yeni FX30, 4K Super 35 sensörlü kompakt bir sinema kamerasıdır. Cinema Line’ın, Dual Base ISO, Log çekim seçenekleri ve kullanıcılar tarafından yüklenebilen LUT dosyaları gibi birçok profesyonel özelliğini içermektedir.
“Cinema Line” serisinin en alt tabakası
“Yeni FX30 film yapımıyla uğraşan birçok kişi için ideal aday” diyor Yang Cheng, Sony Elektronik’in başkan vekili.
“Bu kamera Cinema Line serimizin bir parçası olarak büyük prodüksiyonlara eklemlenebilecek çekici bir seçenek. Dahası, amiral gemisi kameralarımızdaki birçok profesyonel özelliği kapsamasıyla zor bütçeler ile çalışan geleceğin filmcileri için de mükemmel bir seçenek.”
Yeni arkadan aydınlatmalı 20.1 MP APS-C CMOS sensör
FX30 yeni arkadan aydınlatmalı 20.1 MP APS-C Exmor R CMOS Super 35 sensöre, Dual base ISO (800/2500) ile yüksek hassasiyete, düşük gürültüye ve 14+ stop dinamik aralığa sahip.
Birçok video kaydetme kodeğini içeriyor: 4K 120fps ve HD 240 fps dahil yüksek kare çekebiliyor. FX30 aynı zamanda 6K 60 fps’den oversampling ile 4K Super 35 (16:9) çekebilme özelliğine sahip. İki 16:9 kayıt modunun da 10-bit 4:2:2 çekebilme özelliği var.
HDMI Type-A çıkışı ile ise harici monitöre 16-bit RAW çıkış alınabiliyor.
Bir “Cinema Line” kamerası
Basın toplantısında da belirtildiği üzere “Cinema Line’ın diğer kameraları gibi FX30 da Log çekim modlarını içeriyor. Yani S-Log3 ile çekerken Cine EI, Cine EI Quick ve Flexible ISO modlarına sahip. (Bu modlar hakkında detaylı bilgiye şuradaki yazıdan ulaşabilirsiniz.)
Bu modlar renklendirme sürecinde daha fazla esneklik sağlıyor. Üç mod da LUT yardımı ile izlemeyi destekliyor.
Ek olarak FX30, S-Cinetone gibi dahili sinematik seçenekleri de içeriyor ve singel still görseller çekebiliyor. BIONZ XR işlemci ile ileri seviye görüntü işleme kapasitesine sahip olarak doğal tonlar ve gerçekçi renk üretimine sahip.
“Runners N’ gunners” hedefleri
Dahası kamera tek bir kişinin her işi yapmaya çalıştığı “run and gun” çekimlerde Active Mode ve 5-axis görüntü sabitleyici sayesinde efektif stabilizasyon özelliklerine sahip.
FX30 aynı zamanda time code sync de içeriyor.
Kullanıcılar alan derinliği ve nefes alma telafisini görselleştirmeyi kolaylaştıran Focus Map yardımıyla fokus yaparken daha sabit bir açıya sahip olabiliyorlar da.
Fiyat ve Satış Zamanı
Yeni FX30 (XLR handle’ıyla beraber) Ekim sonunda satışa sunulacak. Fiyatı yaklaşık olarak 2.200$.
Biraz “Cinema Line” Övgüsü
Görünüyor ki ne zaman bir Cinema Line kamerası çıksa Cinema Line serisinin anlamı daha da netleşiyor. Şimdilik Sony tarafından yapılan Cinema Line tanımı şu:
“Cinema Line” serisinde sinematik görüntüye sahip olan, Sony’nin dijital sinema alanındaki uzun deneyiminden faydalanılarak yapılan kameralar yer alır. Artı olarak birçok farklı amaca sahip projeye uygun işletim mekanizmalarına ve güvenirliğine sahiptir bu kameralar.
Cinema Line, uzun metraj ve dizi prodüksiyonlarının amiral gemisi olan VENICE ve VENICE 2 kameraları içermektedir. Belgesel ve drama prodüksiyonunda önde gelen FX9 da Cinema Line serisindendir. İçerik üreticilerinin “run and gun” kamerası olan FX6 da Cinema Line’a aittir.
Şimdiyse Cinema Line’a FX30 eklendi ve Sony her kesimden görsel hikaye anlatıcısı için kullanışlı bir yanıt sunmuş oldu. Buradan Sony’nin stratejisinin bütün bir kamera ekosistemi üretmek üzere çalıştığını anlayabilirsiniz.
Şunu da fark etmek önemli: “Full-Frame” kelimesi artık bu ekosistemin bir tanımı değil.
Özet
Son paragraftan şunu çıkarabiliriz: FX30’un amacı özellikle de düşük bütçeli yapımlarda görev alan junior filmciler için daha fazla opsiyon sunabilmek.
FX30 gerçekten de Cinema Line’daki en alınabilir fiyata sahip olan kamera. iPhone line-up’ı gibi düşünün.:Bir normal model, bir Pro ve bir de Pro Max model var. RED’in DSMC3-XL (Komodo – V-Raptor ve XL gibi) yaptığına da oldukça benziyor bu.
Ar-Ge açısından bakılırsa ise FX30’un üretilmesi Sony için çocuk oyuncağı gibi bir şeydi. O halde neden olmasın? (Büyük ihtimalle Netflix onayını kapacak) alınabilir bir seçenek üretmek ve serideki diğer kameralar ile eksiksiz bir uyuma sahip olacak bir kamera çıkartmak Sony için oldukça mantıklı bir adım.