Dinamik aralık, en derin gölge ayrıntısından en parlak vurgu ayrıntısına kadar bir fotoğraf görüntüsündeki yeniden üretilebilir ton değerlerinin aralığını ifade eder. Bu ton değerleri, bir sahne kontrast oranı oluşturmak için bir spot fotometre ile ayak bölmelerinde veya kamera T-stoplarında ölçülebilen sahne parlaklık değerleri olarak da bilinen sahne parlaklık değerleri olarak ortaya çıkar.
Yüksek Dinamik Aralık (HDR) görüntüleri ile Standart Dinamik Aralık (SDR) görüntüleri
Dinamik Aralık parametrelerini tanımlama
Dinamik aralık, en derin gölge ayrıntısından en parlak vurgu ayrıntısına kadar bir fotoğraf görüntüsündeki yeniden üretilebilir ton değerlerinin aralığını ifade eder. Bu ton değerleri, bir sahne kontrast oranı oluşturmak için bir spot fotometre ile ayak bölmelerinde veya kamera T-stoplarında ölçülebilen sahne parlaklık değerleri olarak da bilinen sahne parlaklık değerleri olarak ortaya çıkar.
Sahne Parlaklığını Ölçme
Hem Yüksek Dinamik Aralık (HDR) hem de Standart Dinamik Aralık (SDR) için pozlamaların nasıl kontrol edileceğini en iyi anlamak için sahne parlaklığının nasıl ölçüleceğini anlamak önemlidir.Hareketli görüntü görüntüleri, ayak bölmelerinde (yansıyan ayak – mumlar) fotometrik olarak ölçülebilen yansıyan sahne tonları veya bir spot fotometre. Yeniden üretilebilir en koyu gölge ayrıntısının en parlak yeniden üretilebilir. Vurgu ayrıntısına oranı, ayaklıklarda veya lens T-stoplarında hesaplanabilir.Örneğin, .02 foot-lamberts ile 80 foot-lamberts arasında değişen bir dinamik aralığa sahip bir sahne parlaklığı 4.000: 1’dir ve 12 stop dinamik aralığa eşdeğerdir. Ayrıca, örnek olarak, T-1 ila T-64 arasındaki bir T-stop aralığı, 12 stop dinamik aralığı temsil eder. 13 duraklı bir aralık 8.000: 1’dir; 14 durma aralığı 16.000: 1’dir; ve 15 durak aralığı 32.000: 1’dir.
HDR’nin dinamik aralık tanımına ilişkin resmi bir standart olmamasına rağmen, genel olarak HDR için daha düşük bir eşiğin 13 durak veya 8000: 1 olduğu ve 14 durak veya 16.000: 1 ile mevcut fiili ‘standart’ olan 15’e ilerlediği kabul edilmektedir. durak veya 32.000: 1.
En yeni nesil dijital hareketli görüntü kameralarının çoğu, maksimum yeniden üretilebilir vurgu ayrıntısını kırpmadan veya minimum yeniden üretilebilir gölge ayrıntısını ezmeden 14 ila 15 duraklı dinamik sahne parlaklığı aralığını yakalayabilir. Karşılaştırma açısından, modern film negatifleri de 14 duraklı dinamik aralığı yakalayabilir.
Şekil 1: Sahne Parlaklığı Pozlama Değerlerinin Dinamik Aralığını Grafiksel Olarak Gösterme (12 bit günlük görüntü yakalama)
12-bit Kod Değerleri (dikey eksen)Lens T-stopları veya Sahne Parlaklığı (yatay eksen) 0 =% 18 yansıtma
Bir sahnenin dinamik aralığı, yansıyan sahne tonları, bir dijital kameranın görüntü çıkışı tarafından yeniden üretilen, karşılık gelen görüntü kodu değerlerine göre parlaklık pozlama değerleri olarak grafiksel olarak çizilebilir.
Bir dijital kameranın dinamik yeniden üretilebilir sahne tonları aralığının yukarıdaki grafik gösterimi, bir film negatifinin D Log E karakteristik eğrisine benzerdir.
Yatay eksen, sahne parlaklığını log (Logaritmik) poz değerleri olarak (alt bölmelerde ölçülür) veya% 18’in ( % 18 gri kart değeri) üstünde ve altında “+” ve “-” kamera merceği T-stopları olarak gösterilir. Dikey eksen, yeniden üretilen kod değerlerini çizer. Karşılaştırma yoluyla, bir film negatifinin D Log E karakteristik eğrisi, yatay eksende log pozları ile dikey eksendeki karşılık gelen film yoğunluklarını ifade eder.
Şekil 2: Sahne Parlaklığını Ölçme (örnek sahne 1) Gündüz iç mekan yemek sahnesi (10 bit günlük görüntü yakalama)
Şekil 3: Sahne Parlaklığını Ölçme (örnek sahne 2) Gece dış sokak manzarası (12 bit günlük görüntü yakalama)
HDR madalyonunun iki yüzü
- Dijital sinema kameraları taranmış film negatifine göre yakalanan Yüksek Dinamik Aralıklı görüntüler şunları kaydedebilir:
- Minimum gölge ayrıntısı ve maksimum vurgu ayrıntısı arasında 14/15 durak
- Yüksek Dinamik Aralıklı kamera kaynaklı (ve CGI) görüntüleri SDR ekranlardan daha parlak ekran parlaklık seviyeleri kullanarak görüntülemek üzere tasarlanmış monitörler ve dijital projektörler
- 400 ila 4000 nit – (HDR referans monitörleri)
- 500 ila 2000 nit – (HDR tüketici monitörleri)
- 108 nit (32 ft-L) – (Dolby Vision dijital sinema)
HDR görüntü yakalama, onlarca yıldır hareketli görüntülerin bir parçası olmuştur
- Film negatifi, Yüksek Dinamik Aralıklı sahne tonlarını yakalayabilir (14+ durak), ancak:
- Hem TV monitörleri hem de sinema projeksiyonu için Standart Dinamik Aralık (SDR) görüntüleme cihazı görüntüleme parametreleri, HDR görüntü yakalamanın yeniden üretimini kısıtlar.
- Daha düşük ekran parlaklığını kullanarak sınırlı bir sahne tonu aralığı görüntüleyin
- 2000: 1 ve 4000: 1 kontrast oranları ile projeksiyon (hem film baskısı hem de dijital sinema) için 5 ft-L (17 nit) ila 14 ft-L (48 nit).
- Mevcut SDR pro ve tüketici monitörleri için 75 nit ila 250+ nit (ortalama 100 nit)
- Aşırı SDR ekran parlaklığı siyahı kaldıracak ve kontrastı azaltacaktır.
- Daha düşük ekran parlaklığını kullanarak sınırlı bir sahne tonu aralığı görüntüleyin
- Hem TV monitörleri hem de sinema projeksiyonu için Standart Dinamik Aralık (SDR) görüntüleme cihazı görüntüleme parametreleri, HDR görüntü yakalamanın yeniden üretimini kısıtlar.
HDR, dijital hareketli görüntü alma ve görüntüleme konusunda nispeten yenidir
Yakın zamana kadar, profesyonel dijital video kameralar sınırlı dinamik aralığa sahipti (8 ile 11 durak arasında).
- HDR, hem HDTV hem de UHDTV (“4K”) profesyonel ve tüketici görüntüleme teknolojilerinin yanı sıra dijital sinema (lazer) projeksiyonu için de nispeten yenidir.
- HDR, mevcut SDR endüstri normlarından daha yüksek ekran parlaklığında daha yüksek dinamik yeniden üretilebilir sahne tonları aralığını destekler.
Uygun HDR ekranının anahtarı şudur:
- Görüntü yeniden üretimine daha fazla derinlik ve boyut ekleyebilecek gölge ayrıntısının, üst orta tonların ve vurguların parlaklık düzeyini artırın.
Aynı anda:
- Uygun bir ekran gama veya elektro-optik aktarım işlevi (EOTF) * kullanarak tüm dinamik aralık boyunca incelikli gölge ayrıntısı, mükemmel kontrast geçişi ve uygun renk reprodüksiyonu ile düz siyah seviyesini koruma, örneğin, yüksek dinamik aralığı haritalayan ST 2084 HDR özellikli bir ekran cihazında en iyi şekilde sahne tonları için yeniden üretim.
Yüksek Dinamik Aralıklı Ekranların Kontrastı Çok Önemlidir
- Yüksek parlaklığa sahip HDR ekranların iyi kontrastı, vurguları genişletirken siyah seviyesinin korunmasını gerektirir.
- Aksi takdirde, siyah seviyesi kaldırılırsa algısal kontrast azaltılabilir.
- Optimumun altında kontrast üretimi, dinamik aralık algısını etkileyebilir.
- HDR ekranlar, orijinal sahne tonlarının yüksek dinamik aralığı içinde siyah seviyesinden en parlak noktaya kadar olası ton değerlerinin büyüklüğünü görüntüleyebilmek için iyi kontrast üretimi sağlamalıdır.
- Görüntülenen görüntüyü çevreleyen ortam ışığı seviyesi, algısal kontrastı etkiler.
- Aksi takdirde, siyah seviyesi kaldırılırsa algısal kontrast azaltılabilir.
HDR Görüntü elde etmenin Özetini yapmak gerekirse:
- Görüntü Kazancı
- RAW modunu kullanarak HDR dijital görüntü yakalama, fotografik olarak orijinal sahnenin daha kapsamlı bir kopyasını oluşturur:
- Rec.709’un ötesinde daha geniş bir renk gamından da yararlanan daha geniş dinamik sahne tonları (parlaklık değerleri) aralığı, örneğin DCI P3, Rec. 2020.
- ACES (Akademi Renk Kodlama Sistemi), prodüksiyon ve post prodüksiyon iş akışı boyunca HDR ve geniş renk gamını korumak için standartlaştırılmış optimal bir çerçeve sağlar.
- Kamera lenslerinin seçimi, HDR görüntülerin en etkili uygulanmasının yeniden üretimini önemli ölçüde etkileyebilir. Parlak parlama ve mercek parlaması, sahne kontrastını ciddi şekilde azaltma potansiyeline sahiptir, böylece maksimum potansiyel HDR sahne kontrastını azaltır. Mercek seçimi, anlatı öykü anlatımına en iyi hizmet eden yaratıcı / estetik hususlar tarafından yönlendirilmesi gerektiğinden, film yapımcılarının yaratıcı niyetiyle eşleşen en uygun sonuçları en iyi şekilde değerlendirmek için hazırlık sırasında kamera / mercek testi yapmak önemlidir. Bu, günümüzde, belirli bir üretim için yaratıcı gereksinimlere en iyi şekilde nasıl hizmet edeceklerini belirlemek için hem yeni hem de klasik çeşitli lenslerle test edilmesi gereken artan bir dizi yeni dijital kamera sensörü için özellikle geçerlidir.
- Lens performansının, farklı dijital film kameralarında genel görüntü performansı algısını nasıl etkilediğini değerlendirmek çok önemlidir. Çözünürlük, kontrast ve keskinlik gibi lens özellikleri, görüntü kontrastının, çözünürlüğünün ve keskinliğinin yeniden üretilmesinde önemli bir belirlemeye sahip olabilir.
- RAW modunu kullanarak HDR dijital görüntü yakalama, fotografik olarak orijinal sahnenin daha kapsamlı bir kopyasını oluşturur:
- Görüntü Ekranı
- Bir HDR görüntü referans ekranı, aşağıdakileri içeren daha geniş renk gamından tam olarak yararlanan uygun kontrastla çok daha geniş bir ton ayrıntısı aralığı üretir:
- Ek boyutluluk ve derinlik perspektifi ile gelişmiş yerel kontrast sağlayan daha fazla gölge ayrıntısına sahip iyi siyah seviyesi.
- Ek boyutluluk ve derinlik perspektifi ile daha parlak vurgular.
- Daha geniş renk gamı kullanarak daha zengin ve daha nüanslı renk üretimi (P3’ün ötesinde Rec. 2020’ye doğru).
- Gözün gördüğüne daha yakın daha doğal bir görüntü oluşturur.
- İzleyici için daha kapsamlı bir içgüdüsel deneyimi kolaylaştırır HDR, Yeni bir Yaratıcı Kanvas sağlar.
- Bir HDR görüntü referans ekranı, aşağıdakileri içeren daha geniş renk gamından tam olarak yararlanan uygun kontrastla çok daha geniş bir ton ayrıntısı aralığı üretir:
HDR, geniş renk gamı ve daha yüksek görüntü çözünürlüğü ile birlikte, film yapımcılarına görsel hikaye anlatımı için estetik olanakları genişleten heyecan verici yeni bir yaratıcı tuval sağlıyor.
Görüntü yönetmenlerinin fotoğraf sanatının bu genişlemesinin yetkin uygulayıcıları olmaları gerekir.
Bu makale Amerikalı Görüntü Yönetmeni Curtis Clark tan derlenmiştir.
Kapak fotoğrafı Rasande Tyskar tarafından çekilmiş, Creative Commons BY-NC-ND 4.0 lisansı kapsamında kullanılmıştır.